Адмаўленне ад куплі, вяртанне і абмен тавару Стант-Креп
Адмаўленне ад куплі, вяртанне і абмен тавару
Увага! Каб пазбегнуць канфліктаў і непаразуменняў прапануем Вам азнаёміцца з правіламі ўзаемадзеяння прадаўцоў і пакупнікоў пры адмаўленні ад куплі, вяртанні і абмене тавару.
Адмаўленне ад куплі, вяртанне і абмен тавару
Увага! Каб пазбегнуць канфліктаў і непаразуменняў прапануем Вам азнаёміцца з правіламі ўзаемадзеяння прадаўцоў і пакупнікоў пры адмаўленні ад куплі, вяртанні і абмене тавару. Гэтыя правілы замацаваны ў заканадаўстве Рэспублікі Беларусь і з’яўляюцца абавязковымі для выканання як адным, так і другім бокам.
Адмаўленне ад раней пацверджанага заказу для фізічных асоб ажыццяўляецца па тэл. 8017 270-89-69, 8029 355-40-35, 8029 324-34-00. Юрыдычным асобам неабходна звязацца з менеджарам у адпаведнымрэгіёне.
Нехарчовыя тавары належнай якасці можна вярнуць на працягу 14 дзён з моманту перадачы іх спажыўцу (тэрмін адлічваецца з наступнага дня пасля куплі), калі:
-
тавар не быў ва ўжытку;
-
захаваліся спажывецкія якасці тавару;
-
ёсць доказы набыцця гэтага тавару ў прадаўца;
-
тавар не ўваходзіць у Пералік нехарчовых тавараў належнай якасці, якія не падлягаюць абмену і вяртанню.
Звяртаем увагу!
Вяртаецца тавар у тым выглядзе, у якім набываўся (у спажывецкай упакоўцы, з наяўнасцю этыкетак, цэтлікаў і інш.). Прэтэнзіі да выгляду тавару і яго камплектнасці прымаюцца толькі падчас агляду тавару пры яго прыёмцы (куплі).
Вяртанне і абмен тавару ажыццяўляецца ў месцы набыцця або іншых месцах, абвешчаных прадаўцом.
Вяртанне выплачанай за тавар грашовай сумы ажыццяўляецца прадаўцом у той самай форме, у якой праводзілася аплата, калі бакі не дамовяцца аб іншым спосабе.
У выпадку дастаўкі тавару кур’ерам вяртанне грашовых сродкаў ажыццяўляецца пераводам на банкаўскі рахунак або наяўнымі грашыма толькі ў офісе прадаўца.
Пры вяртанні тавару належнай якасці пакупнік абавязаны аплаціць транспартныя выдаткі, панесеныяпрадаўцомпры вяртанні тавару на склад, а таксама банкаўскія камісіі за вяртанне грашовых сродкаў на карт-рахунак.
Вяртанне і абмен тавару неналежнай якасці прапісаны ў артыкуле №20. «Права потребителя в случае реализации ему товара ненадлежащего качества» Закона Рэспублікі Беларусь ад 9 студзеня 2002 г. N 90-З «О защите прав потребителей» у рэдакцыі ад 13 чэрвеня 2018 г. №111-З.
Загана тавару – гэта неадпаведнасць яго:
-
абавязковым патрабаванням тэхнічных рэгламентаў і іншым нарматыўным дакументам;
-
умовам дагавора;
-
узору i (або) апісанню пры продажы тавару;
-
мэтам, для якіх тавар такога роду звычайна выкарыстоўваецца.
Калі тавары, які набываецца, мае актуальную або ўстаранёную загану, прадавец абавязаны папярэдзіць пра гэта пакупніка ў вуснай і пісьмовай форме (у касавым чэку або ў іншым дакуменце, які пацвярджае факт куплі тавару). Тавар на падставе гэтай заганы вярнуць нельга.
У выпадку рэалізацыі тавару неналежнай якасці, калі яго заганы не былі агавораны прадаўцом, спажывец мае права на свой выбар запатрабаваць:
-
замены няякаснага тавару таварам належнай якасці;
-
суразмернага змяншэння пакупной цаны;
-
неадкладнага бязвыплатнага ўстаранення заган тавару;
-
кампенсацыі выдаткаў па ўстараненнізагану тавары;
-
скасавання дагавора рознічнай куплі-продажу і вяртання заплачанай за тавар грашовай сумы.
Парадак вяртання тавару неналежнай якасці:
-
Упэўніцеся, што тавар, які Вы хочаце вярнуць, сапраўды мае брак. У шмат якіх выпадках тавар страчвае свае ўласцівасці пры празмерных механічным уздзеянні, няправільнай эксплуатацыі або зборцы і г.д.
-
Для афармлення вяртання захавайце гарантыйныя дакументы, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць Куплю/Продаж Тавару.
-
Ацэнка стану тавару праводзіцца ўнутранай або незалежнай экспертызай. Тэрмін правядзення незалежнай экспертызы складае не больш за 30 дзён.
-
Калі экспертыза вызначае, што тавар, які вяртаецца, не з’яўляецца бракаваным, то ён вяртаецца пакупніку. Пры гэтым пакупнік аплачвае кошт незалежнай экспертызы.
-
Незалежная экспертыза праводзіцца толькі пасля згоды на яе пакупніка.
Тэрміны выканання патрабаванняў:
-
Замена тавару – неадкладна (пры правядзенні праверкі якасці – не больш за 14 дзён, пры адсутнасці тавару – 1 месяц).
-
Вяртанне грашовых сродкаў, змяншэнне пакупной цаны, кампенсацыя выдаткаў на ўстараненне загану тавары – на працягу 7 дзён, пры правядзенні экспертызы – 14 дзён.
-
Кампенсацыя страт –на працягу 7 дзён з дня пацвярджэння спажыўцом памеру страт.
-
Бясплатны рамонт – не больш за 14 дзён, паводле пісьмовага пагаднення са спажыўцом – не больш за 30 дзён.
Увага!!! Для юрыдычных асоб вяртанне і абмен тавару рэгулюецца дагаворнымі абавязацельствамі, а таксама заканадаўчымі актамі Рэспублікі Беларусь.